Friday, July 7, 2017

Cara Buat Duit Dari Rumah Melalui Involve Asia Affiliate Program

Anda nak tahu bagaimana cara buat duit dengan mudah dari rumah? Meh saya kongsi sikit.. saya pun masih baru dengan program nie.. Affiliate Program.. Affiliate Program ni adalah sejenis program Ecommerce Marketing. Melalui program ni kita boleh dapat duit dengan mempromosikan laman e-dagang tertentu seperti Trivago, Lazada, Esystore, Agoda, Hotels.com dan banyak lagi. Perlu ada handphone atau desktop atau laptop siap internet.. dan yang penting TANPA MODAL.. free of charge.. Kalau ada blog lagi mudah.. just buat entri berkenaan laman e-dagang tertentu di dalam blog dan sediakan link untuk memudahkan pengguna.

printscreen laman web Involve Asia

Caranya daftar akaun anda di laman web Involve Asia.. ini link nya Mendaftar Involve Asia. Dah mendaftar kena setup akaun melalui "Account Setting". Cara untuk cari dan dapatkan link laman e-dagang, click "Browse Merchants". Senarai laman web dan commision yang laman e-dagang tawarkan akan dipaparkan. Pilih laman e-dagang apa yang anda nak promote, kemudian click "Get link" dan kemudian click "Generate". Contoh nya jika anda pilih Lazada (MY), komisen yang akan diberikan adalah 12.00% apabila pembeli membuat bayaran. Kalau pembeli buat bayaran RM 100 anda akan dapat RM 12 kerana mempromosikan Lazada (MY) kepada pembeli. RM 12 memang sikit.. tapi kalau sepuluh orang yang beli barang RM 100? Anda akan dapat RM 120. Banyak kan boleh dapat? Kerjanya cuma mempromosikannya sahaja..

contoh cara dapatkan link dari Lazada (MY)

Mudahkan caranya? Ada banyak lagi laman e-dagang yang menawarkan peratus komisen yang berlainan. Boleh pilih yang mana anda suka untuk mempromosikannya. Selain blog, promosi boleh juga dilakukan di facebook. 

Selain mempromosikan laman e-dagang lain, anda juga boleh mempromosikan laman Involve Asia sendiri iaitu dengan menambah referral. 5.00 % komisen dorang akan bagi untuk setiap referral yang anda dapat. Anda boleh cuba sendiri.. Boleh dapat income tambahan.. :)

No comments:

Post a Comment

Jagung Manis Tanah Sumpahan

Setelah empat bulan berhempas pulas usahakan tanah termasuk tiga bulan untuk tanaman jagung, akhirnya saya kecewa kerana sudah gagal untuk k...